2021 legfelkapottabb keresési témái az interneten

A tavalyi év egyértelműen a változásról és a megváltozott körülményekhez való alkalmazkodásról szólt. Már kevesebb volt a “miért?” és sokkal több a “hogyan?”, ezt pedig nem csak mi, hanem az egész világ is így érezte. Végignéztük 2021 Google keresési trendjeit és kulcsszavait, melyekből mindez tökéletesen látszik is. 

A világ folyamatosan változik, még akkor is, ha majd’ két éve ugyanolyannak érezzük. Alkalmazkodtunk a változáshoz, ma már nem lepődünk meg az egyik napról a másikra kitalált új és korábban szokatlan szabályokon, sőt… elkezdtünk együtt élni velük és tervezni, újratervezni, keresni, kutatni, fejlődni, változni és változtatni. 

A Google kereső 2021-es adatai pont ezekbe a változásokba engednek betekintést; hogyan reagálunk a körülöttünk lévő eseményekre, hogyan változik az érdeklődési körünk, hogyan veszünk fel új szokásokat és építjük be azokat mindennapjainkba. Összeszedtük ezeket a trendeket, melyek azon túl, hogy mindenki számára érdekesek lehetnek, segítik a marketingesek munkáját is, hogy fel tudjanak készülni és tervezni tudják a következő év stratégiáit. A Google a tavalyi évet hét külön keresési témakörre osztotta, melyeken alapján egyértelműen látszik, mire fókuszáltunk.

1. Újra együtt 

A pandémia és a sok karantén után a világon gyakorlatilag nem volt olyan, aki nem várta volna azt a percet, amikor újra személyesen találkozhatott szeretteivel, ennek ellenére a virtuális közösségi élmények egyáltalán nem tűntek el. A 2020-ban megjelent és akkor mentőövnek számító lehetőségek tavaly is fontos szerepet játszottak abban, hogy összehozzák az embereket, segítsék őket a kapcsolatteremtésben. Ezekre kerestünk a legtöbbet: online randi, menő étterem, sminkes, esküvői ruhaszalon a közelben, hogyan tartsunk online meeting-et?, szülinapi jókívánságok online

2. Szórakozás

Annak ellenére, hogy a szabadtéri programok továbbra is nagyon népszerűek voltak, az egyik legnagyobb változás az előző évhez képest az volt, hogy a beltéri látványosságok, előadások, koncertek iránti érdeklődés egyenletes ütemben nőtt. A folyamatos online jelenléttel pedig az erre fogékony közönséget sokkal könnyebben el lehetett érni. Kulcsszavak, amikre a szórakozás témakörben sokat kerestünk: játszóterek, állatkertek a közelben, eperszüret, stadionok, élőzene, színház, koncert 

3. Energia – tápanyag ellátási lehetőségek 

Úgy tűnik, a 2021-es újévi fogadalmak tovább tartottak a szokásosnál. A keresési trendek szerint sokan apró, de lényeges változtatásokat hajtottak végre annak érdekében, hogy idővel jobbá váljanak. Előtérbe került az önfejlesztés és sokkal több márka állt be támogatónak az emberek mögé, hogy segítsenek elérni céljaikat. Ezzel kapcsolatban ezek voltak a legkeresettebb kifejezések: fényvédelem az arcra, legjobb időpont a vitaminok szedésére, eladó futópad, fitnesz alkalmazások, online tanulás, milyen hobbit válasszak?, kezdő úszás a közelben  

4. Nagy lépések

Arról valószínűleg senkit sem kell meggyőzni, hogy 2021 egyik legnagyobb értéke a rugalmasság. Míg korábban ez csupán előnyt jelentett, mára elengedhetetlenné vált a munka és a magánélet egyensúlyához. A hibrid munkafolyamatok, a home office általi megváltozott munkakörnyezet új megvilágításba helyezte otthonainkat, sokan felújításba, átalakításba kezdtek. Az elmúlt évek valósága sokakat arra is ráébresztett, hogy újra értékeljék és számba vegyék életüket. Ennek alapján nagyon érdekes és egyértelmű  is, mire kerestünk 2021-ben: bútorbolt a közelben, tökéletes íróasztal, olcsó fürdőszobai ötletek, megváltozott lakcím – új postaláda, megfelelő karrier, állásinterjú után követése e-mailben  

5. Életszámítás

Ha valami igazán fontos lett az elmúlt évben, az az idő és az idővel való gazdálkodás. Az új, személyes kötelezettségek sokakat arra kényszerítettek, hogy újra értékeljék prioritásaikat és eldöntsék, hajlandóak-e fizetni azért, hogy időt takarítsanak meg. A döntések súlya is megváltozott és fontosabbá vált azok számára, akik képesek a megváltozott világhoz alakítani életüket. Ezekre kerestünk a témában: takarító cégek, szerelők, kertészek a közelben, élet alacsony költségvetésből, legjobb autó $5000 alatt, legjobb last minute házi készítésű ajándék 

6. Fenntartható életmód 

Az emberek jelentős része (több mint 80%-a) azt állítja, hogy napjainkban a fenntarthatóság fontosabb, mint valaha. Természetesen a márkák is támogatják ezt az üzenetét és segíthetnek a vásárlóknak  a magabiztosabb, fenntarthatóbb  döntésekben, mely a keresésekben is jól látszik: használt áruk boltja, szelektív hulladékgyűjtés, újrahasznosítás, elektromos autó töltési lehetőségek, önkéntes munka, jótékonysági árverések, élelmiszer adományok

7. A normális újraértelmezése 

Talán a változáshoz való alkalmazkodási képesség egyik legfontosabb területe az utazás, ahol a korábbiaknál is fontosabbá vált a biztonságra való összpontosítás. A megfelelő információkkal rendelkező utazók visszatértek az utakra, újra megindult a légi közlekedés – a Google keresések ebben a témakörben 600%-os emelkedést mutattak az előző évhez képest: éttermek elviteles lehetőséggel, mi van nyitva a környéken?, határátlépési szabályok, szállásfoglaló alkalmazások, olcsó repülőjegyek, hosszú hétvége lehetőségek a közelben 

Nem csak a Google statisztikából látszik, mindenki a saját bőrén is megtapasztalhatta, hogy “aki lemaradt, kimaradt”, mivel gyakorlatilag 2021-ben egy dolog volt biztos: a változás. Mi, a NetPortal-nál a rendszeres és tervezett fejlődésben hiszünk pont azért, mert kevés fix dolog vesz most minket körül, ezért minden eddiginél fontosabb, hogy ami viszont stabil, az jól is működjön – mint például az internet.