Tényleg a Siri az “új Google” 2022-ben?
A korábban teljesen természetes “pötyögés” helyett manapság elég ha megmondjuk a telefonunknak, mit szeretnénk; hangunkat felismerve információt keres, navigál, üzenetet küld vagy éppen hívást kezdeményez. De vajon tényleg ez a jövő, hogy elég, ha elmondjuk, mire vagyunk kíváncsiak? Lássuk, milyen keresési trendek várhatók 2022-ben.
Nem mondunk újdonságot azzal, hogy az év eleje általában tervezéssel, gondolkodással telik – nem csak az online világban, hanem minden egyéb területen is. A jelenlegi gazdasági környezet instabilitása és a folyamatos változás miatt egyre nehezebb tudatosan felkészülni, hiszen egyre több váratlan probléma merül fel, ami azonnali reakciót kíván. A lassan két éve tartó világjárvány miatt megváltozott munkakörnyezet (pl. home office) és vásárlói szokások miatt az internet és annak szerepe a mindennapokban sokkal fontosabbá vált, mint korábban. Számos vállalkozásnak gyakorlatilag a nulláról kellett felépítenie saját online piaci jelenlétét, azonban a folyamatnak koránt sincs vége; talpon kell maradni, ismerni kell a digitális környezet minden elemét és a lassan akár napról-napra is változni képes online trendeket is.
Ahhoz, hogy egy-egy vállalkozás internetes jelenléte és saját termékeinek, szolgáltatásainak online értékesítése valóban sikeres tudjon lenni, elsődlegesen az a legfontosabb, hogy a fogyasztók könnyen megtalálják őket. Ehhez nem csak az aktuális online marketing-, de a 2022-re prognosztizált keresési trendeket is figyelembe kell venni, hiszen ezek mindegyike új lehetőségeket kínál és adott esetben szemlélet váltásra, új típusú tartalmak közzétételére késztet.
Az interneten való keresési siker minden esetben attól függ, hogy az emberek hogyan használják a keresőket. Általánosságban elmondható, hogy öt felhasználóból négy a mai napig a hagyományos, szöveges keresést részesíti előnyben, nem véletlen, hogy a google.com továbbra is a világ leglátogatottabb webdomainje. Ennek megfelelően a fizetett keresési hirdetések továbbra is jó befektetésnek bizonyulnak ezen a felületen és az általános keresési stratégia alapkövét jelentik.
Az egyre több helyen megjelenő és egyre népszerűbb új keresési szokások közül a legfontosabb a hang felismerésen alapuló keresés. Egyes felmérések szerint a 16 és 64 év közötti internetfelhasználó közel negyede rendszeresen használja a különböző hangfelismerésen alapuló keresési motorokat (mint például a Siri-t vagy az Alexa-t), hiszen annak használata könnyű és gyors, főleg azokban a helyzetekben, amikor a képernyővel való interakció nem feltétlenül ajánlott vagy nem biztosítja ugyanazt a felhasználói élményt (pl. vezetés vagy főzés közben). A hangfelismerés mindezen túl nagyon hasznos lehet a fogyatékkal élők számára is, hiszen megkönnyíthetik eszközeik használatát. A „hangos asszisztensek” sokkal elérhetőbbé teszik továbbá az online keresést vakok, gyengén látók számára, valamint az idősebb korosztálynak, akiknek már nehéz olvasni az okostelefon képernyőjén található kisebb betűket.
Nem szabad azonban megfeledkezni a kép felismerésen alapuló keresésről sem, hiszen manapság ezzel is számolnunk kell. Egyre több keresőszoftver képes arra, hogy felismerje a képet, figyelembe vegye a képen látható elemeket, színeket és ez alapján keressen, illetve a találatokat kép alapján rendezze. Az ilyen típusú keresés figyelembe veszi a kép meta adatait is (fájlnév, méret, társított szöveg), hogy minél pontosabb keresési eredményt adjon. Egyelőre ez kevésbé elterjedt, azonban az elemzők szerint azoknak a vállalkozásoknak mindenképpen érdemes ezzel számolnia, akik jelen vannak a közösségi média oldalakon és bevételük egy része onnan származik. Az online marketing és értékesítés területén, a reklámok célközönséghez való precíz eljuttatásában és a még jobb felhasználói élmény elérésben sokat várnak a kép felismerésen alapuló keresésen, azonban, hogy ez mennyire válik majd be… térjünk erre vissza év végén. 😉
Egy dolog azonban biztos; hagyományos vagy hang felismerésen alapuló keresés ide vagy oda, az online jelenlét, a biztonságos internet és a stabil, megbízható technikai háttér talán sosem volt olyan fontos, mint 2022-ben. Ha úgy érzed, hogy vállalkozásodnak van hova fejlődnie és ehhez kiszámítható, gyorsan és olcsón elérhető internetes kapcsolatra van szükséged, nézz szét oldalunkon és válassz üzleti csomagjaink közül!