Hogyan tároljuk biztonságosan adatainkat?

Ügyfeleink sokszor keresnek meg minket azzal a kérdéssel, hogy hol tárolják a céges fájlokat, melyek a legmegbízhatóbb adattárolók. Bár a legtöbb biztonságos tárolási megoldás relatív alacsony áron elérhető, kevesen gondolják, mekkora szükség is van erre valójában – pláne manapság, amikor a merevlemezeken kívül a felhő alapú adattárolás is egyre inkább elterjedtebbé válik.

A legjobban karbantartott számítógépek is csak gépek, így könnyen előfordulhat, hogy egyik napról a másikra megadják magukat és nem tudunk hozzáférni a rajtuk tárolt, sokszor fontos és egy cég mindennapjaiban nélkülözhetetlen adatokhoz. Ezek helyreállítása speciális tudást és munkát igénylő, költséges folyamat, ami ezekkel együtt sem ad garanciát arra, hogy visszakapjuk adatainkat. Időről időre és sokszor egy-egy végleges adatvesztés után tehát mindig beigazolódik, hogy az adatmentés, adataink biztonságos tárolása mennyire fontos.

Átlag felhasználóként a digitális és a fizikai adattárolás közül választhatunk; használhatjuk a számítógépünk belső- vagy külső merevlemezeit (jelentős kapacitásuk miatt), különböző meghajtókat, pendrive-okat vagy felhő alapú, virtuális tárolási helyeket is. Mindkét típusnak vannak előnyei és hátrányai is, azonban a lényeg sosem a technológia, sokkal inkább az, hogy adatainkat hány helyen és mennyire biztonságosan tároljuk.

Az elsődleges tárolási pontokra, a merevlemezekre automatizálhatjuk a fájlok mentését, azonban ez nem nyújt 100%-os biztonságot. Ugyan teljesen kizárja az emberi hibázás lehetőségét, technikai problémák itt is előfordulhatnak. A pendrive bár megbízható, viszonylag sérülékeny és könnyen elhagyható, a merevlemezen pedig üzemelés közben enyhe ütés vagy rázkódás esetén könnyedén keletkezhet valamilyen fizikai sérülés. Az ilyen típusú adattárolóknál felmerül a hardverek megbízhatóságának kérdése, valamint használati időtartamuk is sokkal kevesebb, vírus vagy egyéb probléma esetén pedig azonnali adatvesztés is bekövetkezhet. Ebből is látszik, mennyire fontos biztonsági másolatokat készíteni.

A digitalizáció egyszerűsítette a kapcsolattartást és a kommunikációt nem csupán az ügyfelek és a munkatársak között, de cégen belül is. A vállalkozások kezdik felismerni, hogy szükség van legalább két példányban tárolni az adatokat. Egyrészt használják a már említett fizikai adattárolókat, másrészt egyre több cég kezd élni a felhő alapú tárolás lehetőségével is, amikor a hardver- és szoftver rendszereket internet hálózaton keresztül a szolgáltatótól veszik igénybe. Ez nem csak alacsonyabb költséget, de magasabb szintű adatvédelmet is kínál amellett, hogy teljes mértékben a vállalkozás igényeire szabható.

A felhőalapú szolgáltatások jelentősen megkönnyítik a kommunikációt, együttműködést és az információk megosztását vállalkozáson kívül és belül egyaránt, azonban ha a munkavállaló véletlenül olyan üzleti információkat tesz közzé az interneten, amiket csak belső felhasználásra szántak volna, azok egy pillanat alatt elérhetővé válnak bárki számára. Hogy ezeket elkerüljük, érdemes figyelni az alábbiakra:

  • a hozzáférési beállításoknál kapcsoljuk ki a nyilvános elérést

  • új bővítmények és telepítések előtt mindig ellenőrizzük azok forrását

  • biztonságos, titkosított szerver protokollokat használjunk

Digitális adatainkat – akár csak egyéb értékeinket – fontos tehát biztonságban tudnunk. Ahogy költünk lakásunk, autónk biztonságára vagy gondoskodunk egészségünkről, úgy szükséges lenne számítógépünk és adataink megfelelő védelmére is, melyhez a stabil internetkapcsolat is elengedhetetlen. Mi minden fejlesztésünkkel arra törekszünk, hogy lakossági és vállalati ügyfeleinket teljes körű irodai szolgáltatásokkal magas színvonalon szolgáljuk ki.

Érdekelnek a részletek?
Kérj személyre szabott ajánlatot itt: