Home office és ami mögötte van

A koronavírus miatti intézkedések, a biztonságos munkavégzésre való törekvés, a munka ütemének megváltozása és a gyakori távollétek miatt az elmúlt időszakban az otthonról dolgozók aránya jelentősen megnőtt. A home office azonban csak megfelelő technikai és szolgáltatói háttérrel lehet hatékony, hogy valóban úgy tudjunk dolgozni, mintha az irodában lennénk.

Egy világjárvány kellett ahhoz, hogy az évek óta meglévő technikai tudás birtokában a gyakorlatban is működni tudjon az otthoni munkavégzés. A távközlés fejlődésével és a digitalizációval az informatikai háttér már évek óta adott volt, azonban a koronavírus miatt bevezetett új, globális szabályok adták meg a végső lökést azoknak a vállalkozásoknak, amelyeknél ezt az adott munkakör egyáltalán lehetővé tette.

Már a 2020-ban életbe lépő korlátozások első pár hetében kiderült, hogy otthonról dolgozni nem csak annyit jelent, hogy valaki hazavisz egy számítógépet… Stabil és megbízható internet és megfelelő rendszerek nélkül nagyjából lehetetlen a távmunka, azonban sokszor a vállalkozások sincsenek teljesen tisztában azzal, mekkora hátrányba kerülhetnek, ha hiányzik a megbízható informatikai háttér. Ráadásul komoly problémát jelenthet az otthoni munkavégzés a bizalmas adatokkal vagy komolyabb hardveres környezettel dolgozó munkáltatók számára.

A teljesség igénye nélkül összeszedtünk néhány dolgot, milyen technikai nehézségekbe kerülhetnek a cégek, ha home office-ban dolgoztatnak:

  • ha a munkavállaló internethálózata nem megfelelő, akkor csökken a hatékonyság – mind a rendszerek elérése, mind a munkavégzés kapcsán
  • a szerverek, szoftverek, levelezés eléréséhez stabil, megbízható hálózatra van szükség
  • a tömeges elérést kiszolgálni tudó technika kiépítése elengedhetetlen
  • számolni kell a megnövekedett adatvesztési kockázattal, hiszen az adatokat a munkavállalók a saját gépükön tárolják, nem mentenek rendszeresen
  • jelentős biztonsági kockázatot jelenthetnek a wifi-, a router- és egyéb tűzfalbeállítások

A cégek számára a legfontosabb feladat, hogy biztosítsák a védett kapcsolatot a munkahelyi szerverekkel és adatbázisokkal, valamint minden olyan technikai eszközt, segítséget megadjanak a munkavállalóknak, amelyekkel zökkenőmentesen végezhetők el otthonról is az adott munkakörhöz kapcsolódó feladatok.

Olyan üzleti szolgáltatást kell választania a távmunkát lehetővé tevő cégeknek, melyek rugalmas megoldásokat kínálnak adott munkakör eszközparkjára, a dolgozók létszámára, illetve magára a tevékenységre szabva. Szükség lesz jó minőségű, lehetőleg optikai internet kapcsolatra, egy minőségi routerre, a hálózati szerverek otthonról való elérésének kiépítésére, valamint a folyamatos karbantartás lehetőségére.

A NetPortal “home office” csomagja éppen az ilyen helyzetekre kínál megbízható megoldást és szakszerű technikai hátteret a vállalkozásoknak. Gyors és egyszerű bevezetéssel, rendszeres biztonsági mentéssel, folyamatos távfelügyelettel és karbantartással, több felhasználó egyidejű távoli kapcsolódásával nyújt egyedi szolgáltatást és biztosítja a home office technikai, informatikai hátterét.

Érdekli szolgáltatásunk? Tudjon meg többet ajánlatunkról már ma!