Minőségi ügyfélszolgálattal az elégedett ügyfelekért

Bármilyen szolgáltatást is veszünk igénybe, fontos, hogy úgy érezzük, a szolgáltató megbecsül minket és számít neki a véleményünk. Sokszor előfordul, hogy csak az ügyfélszolgálaton keresztül tudunk kapcsolatba kerülni adott céggel, ráadásul az esetek nagy részében valamilyen meghibásodással állunk szemben vagy panasszal élünk. A színvonalas, gyors segítség elengedhetetlen, nem is kérdés, miért olyan fontos a minőségi ügyfélszolgálat. 

Bizonyára mindannyian kerültünk már olyan helyzetbe, amikor azonnali telefonos segítségre volt szükségünk, amikor valamilyen digitális eszköz vagy műszaki cikk meghibásodása esetén fel kellett hívnunk az ügyfélszolgálatot, hogy lehetőleg minél gyorsabban segítsenek az adott probléma megoldásában. Mindannyian tudjuk, mennyire kiszolgáltatottak tudunk lenni ilyen szituációkban, hiszen sokszor azt sem értjük, amit a vonal túlsó végén kérdeznek – fontos tehát, hogy “érezzük a törődést”, hogy elégedetten tegyük le a telefont a – remélhetőleg – sikeres hívás után.

Nagyon fontos, hogy a telefonos ügyfélszolgálat száma jól megtalálható, ingyenes hívható, könnyen és gyorsan elérhető legyen (akár 0-24-ben is), egyértelműek legyenek az ott választható opciók, valamint, hogy minél kevesebb legyen a várakozási idő, mert mindannyian tudjuk, milyen idegtépő tud lenni az a szórakoztatónak szánt zene, amit a végtelennek tűnő kapcsolási idő alatt kell hallgatnunk. Természetesen az sem mindegy, hogy ki veszi fel a telefont és hogyan szól bele – a kommunikáció az elsődleges kulcsa az ügyfél elégedettségének.

Mindenkinek ismerős, amikor a vonal túlsó végén lévő munkatársak egyik embertől küldenek a másikhoz, gyakorlatilag azonban úgy tűnik, egyikük sem tudja a megoldást a problémánkra – megfelelően kommunikálva azonban ezzel nincs is gond. Általában egy profin összerakott séma alapján történik a hívások kezelése, ami alapján tovább irányítanak minket az adott problémában jártas, az ő hatásköre alá tartozó helpdesk-es kollégához. Jól működő és minőségi ügyfélszolgálat esetén ezek a dolgozók folyamatos tréningeken, oktatásokon vesznek részt, hogy minél szakszerűbb válaszokat tudjanak adni a beérkező hívásokra, valamint komoly figyelmet fordítanak a panaszokkal, illetve az ideges ügyfelekkel való tökéletes bánásmódra is. Rövid, lényegretörő válaszok, emberi hangnem, a visszajelzésekre való reakciók és az elégedettség mérése nélkül tehát az ügyintézés problémás lehet.

helpdesk

Manapság a telefonos – és természetesen – a személyes lehetőségek mellett kiemelten fontos az online híváskezdeményezés és az azonnali üzenetváltás opciója is, hogy minél rugalmasabban és gyorsabban működjön a rendszer. Természetesen a technikai paramétereknek, műszaki háttérnek is megfelelőnek kell lennie, komoly hálózati kapacitás és szerverek szükségesek egy-egy ügyfélszolgálat fennakadás nélküli működésének biztosításához.

Az optimális technikai háttér, a folyamatok kidolgozottsága, a hívásokat fogadó kollégák felkészültsége, rugalmassága mind-mind hozzájárul egy modern, minden igényt kielégítő ügyfélszolgálathoz, aminek kiépítése ugyan költséges, de hosszú távon mindig megtérül; piaci stabilitást és gazdasági előnyt is jelent az azt üzemeltető vállalkozások számára.

Amennyiben cégednek üzleti internet-, tárhely- vagy admin szolgáltatásra van szüksége, keress minket és kérj személyre szabott ajánlatot, ha pedig kérdésed van, hívd munkaidőben ügyfélszolgálatunkat a 1256-os, ingyenes hívható zöld számon!