VOIP – megbízható telefonálás interneten keresztül
Jelentősen olcsóbb, mint a hagyományos telefonálás, nincs szükség hozzá külön kiépített telefonhálózatra, bárhonnan elérhető és teljesen megbízható, mi az? Hát a VOIP!
A VOIP (Voice Over Internet Protocol) a távközlés olyan formája, ahol a telefonbeszélgetés nem a hagyományos telefonhálózaton, hanem az interneten vagy más IP-alapú adathálózaton folyik, melynek egyik legnagyobb előnye, hogy külön telefonhálózat kiépítése nélkül is működik.
A VOIP lényege, hogy a telefonon érkezett hangot olyan digitális jellé alakítja át, mely interneten átvihető, valamint az internetről beérkező digitális telefonos jelet analóg telefonos hanggá konvertálja. A telefonbeszélgetés adatcsomagját a távoli végpontok között nagyrészt az interneten továbbítja, tehát gyakorlatilag úgy telefonálhatunk a világ bármely pontjára, mintha helyi hívást intéznénk – ehhez semmi másra nincs szükségünk, mint egy megbízható és stabil internet szolgáltatásra.
Nagy előnye, hogy már számítógéptől függetlenül is lehet használni, valamint WiFi-n keresztül mobiltelefonról is könnyen elérhető. Nem nehéz összekeverni az okos telefonokon internet alapú hívásokra kifejlesztett alkalmazásokkal (pl. Skype, Viber), amik bár ingyenesek, a beszélgetések minősége nem minden esetben tökéletes.
A VOIP telefonáláshoz szélessávú internet elérés, VOIP szolgáltatás és egy azt kiszolgáló kliens szükséges, mely lehet a mobiltelefonunk vagy akár egy hagyományos analóg telefon is. Nem csak a különálló hálózat kiépítésére nincs szükség, de ezáltal annak karbantartására sem, ami jelentős költségmegtakarítást jelent a felhasználók számára.
Mégis mivel több, mint egy mobiltelefonra fejlesztett ingyenes VOIP szolgáltatás, mint például a Viber vagy a Skype? Megbízhatóbb, stabilabb, jobb a hangminősége, ezáltal cégeknek, üzleti vállalkozásoknak is remek alternatíva lehet a hagyományos telefonvonalak helyett. Hangmenü rendszerrel működik egy híváson több hívás is bejöhet és mindenki külön kapcsolható. A VOIP telefon általános funkciói közé tartozik (a mobiltelefonokhoz hasonlóan) a hívóazonosító kijelzése, a hívásvárakoztatás, a hívásrögzítés, a hívás átadása, tartása, hozzáférés a telefonkönyvhöz, valamint lehetőség van több telefonszámhoz több menüt hozzáadni és több felhasználói fiók beállítására is. A kedvező percdíjak mellett egymást ingyen lehet hívni és nem elhanyagolható az sem, hogy egy telefonközpontra több állomás is ráköthető (pl. több telephellyel rendelkező cégeknél, önkormányzatoknál, orvosi rendelőkben, könyvtárakban, iskolákban stb. nagyon hasznos lehet). A korábbi telefonszám megtartása mellett új mellékeket is létre lehet hozni. Egyes VOIP telefonok a hang mellett már videó kép átvitelét is lehetővé teszik a hívás során.
A Net-Portál különböző internetes telefon szolgáltatás csomagokkal támogatja a kényelmes céges kapcsolattartást vagy az otthoni munkavégzés zavartalan technikai hátterét; válassz irodai alapcsomagunk, telefonközpont csomagunk vagy call center csomagunk közül, fizess elő irodai vagy vállalati telefonra, rendelj faxot vagy kérj személyre szabott ajánlatot ITT!