Hogy legyen hatékony és biztonságos az otthoni munkavégzés?
Mint ahogy korábbi, Home office és ami mögötte van bejegyzésünkben is említettük, az otthonról végzett munka kizárólag megfelelő technikai háttér mellett tud eredményesen és stabilan működni. Az adatvesztések elkerülésére, a bizalmas információk illetéktelen kezekbe kerülésének megelőzésére a vállalkozásoknak érdemes néhány dolgot figyelembe venniük – elsődlegesen IT szempontból.
Tavaly a koronavírus járvány kitörésekor a munkaadóknak pillanatok alatt kellett átállni irodai munkavégzésről home office-ra. A legtöbb vállalkozás számára ez teljesen új terep volt, nem volt rá semmilyen protokoll vagy eljárásrend, így legtöbb esetben a meglévő hardver- és szoftver parkból kellett kihozni a maximumot. A munkavállalók megfelelő tájékoztatásán túl ellenőrizni kellett a feladatok végrehajtását és mérhetővé kellett tenni az elvégzett munka mennyiségét is – természetesen a törvényi előírásoknak megfelelően. A legnagyobb kihívást azonban a technikai, informatikai háttér stabilitása jelentette.
Az alábbiakban felsorolunk pár, a Net-Portal által legfontosabbnak ítélt lépést, melyet vállalkozóként érdemes megtennünk, hogy cégünk adatai teljes biztonságban legyenek akkor is, ha távmunkában folyik a munkavégzés:
-
megbízható hardvereket kell biztosítani a munkavállalók számára, teljes külső hozzáféréssel
-
az alap irodai és a biztonságos munkavégzéshez feltétlenül szükséges szoftverekkel kell ellátni a home office-ban dolgozók számítógépeit
-
megfelelő, nagy sávszélességű, stabil internet kapcsolattal kell rendelkeznie mind az irodának, mind a távmunkát végzőnek
-
magas biztonsági szintű VPN szerver-szolgáltatásra van szükség
-
a távoli munkavégzéshez szükséges együttműködő eszközökről is gondoskodni kell (pl. konferenciahívás)
-
hozzáféréseket kell kezelni, jogosultságokat kell beállítani
-
külső eszközök (pl. USB, nyomtatók) használatát korlátozni, szabályozni szüksége
-
komoly vírusvédelemre van szükség
-
az adatokat titkosítani és rendszerezni kell
-
megfelelően kell azonosítani a munkavállalókat
-
erős jelszavas védelmet kell beállítani, rendszeres frissítésekkel
-
megfelelő nyilvántartó és folyamatirányító programokat kell használni a feladatok kiosztásához, ütemezéséhez
-
korlátozni kell a wifi-hálózatot, meg kell győződni annak biztonságos használatáról
-
automatikus biztonsági mentéseket kell beállítani
-
az IT csapattal való azonnali kapcsolatfelvétel lehetőségét közvetlen elérhetőségekkel biztosítani szükséges
A weboldalunkon megtalálható “home office” szolgáltatásunk a legnehezebb kihívásokra ad megoldást, hogy úgy tudjatok dolgozni, mintha tényleg az irodában lennétek.
Ha szeretnéd, hogy vállalkozásod a home office alatt is biztonságban legyen, kérj személyre szabott ajánlatot weboldalunkon!