Mennyit netezik a magyar, és mi érdekli leginkább? Vessünk most egy pillantást arra, milyen internetezési szokások a jellemzőek hazánkban.
A Yettel idei, több mint ezer, 16-65 éves válaszadó bevonásával készült országos reprezentatív kutatásában arra kereste a választ, hogy a különböző korcsoportok mire és hogyan használják az internetet. Kiderült, hogy bizony, rengeteget internetezünk mi, magyarok, azt is leginkább okostelefonon tesszük, és minden második fiatal napi 2-3 órát chatel. És bár minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy gyakrabban használja mobilon az internetet, még az X generációsok 85 százaléka is naponta többször felmegy a netre. Ami a közösségi média oldalakat illeti, a Facebook népszerűsége töretlen, de a Z generációsok (16-24 évesek) körében a TikTok és az Instagram is nagyon pörög.
Okostelefonok az élen
Ha az a kérdés, milyen eszközről netezik a magyar, a válasz: a legnépszerűbb az okostelefon. „A 100 fő Z generációs válaszadó közül mindössze 1, az Y generációsok közül 4, és még az X generáció tagjai közül is csak 12 olyan felhasználó van, aki legfeljebb naponta csak egyszer használja netezésre az okostelefonját” – írja a hirek.prim.hu. Majd hozzáteszik, hogy a 16-25 évesek 49 százaléka, de még a 46-55 évesek harmada és az 56 év fölöttiek negyede is mobilon netezik, amikor csak lehetséges. Az okostelefon mögött a laptop és a notebook áll, amelyen a megkérdezettek 48 százaléka netezik naponta legalább egyszer.
Olvasás vagy videók?
Hogy ki tölti el a legtöbb időt a közösségi médiában? Nem a Z generáció szülöttei, akikre sokan tippelnénk, hanem az Y generációsok, közülük is főleg a 26-35 évesek. A legkedveltebb tevékenység a posztok, bejegyzések olvasása, amivel minden második válaszadó naponta legalább 1-2 órát tölt el. Ezt követi a videók megtekintése, majd jóval rövidebb időtartamban a saját poszt, bejegyzés vagy hozzászólás írása.
Egyik videó a másik után
A videómegtekintéseknél viszont már egyértelműen a Z generációsok vezetnek: 66 százalékuk naponta legalább 1-2 órát, 20 százalékuk pedig több mint három órát szán erre.
A Facebook verhetetlen
Azzal már nem mondunk újat, hogy a fiatalok a TikTokon és az Instagramon nézelődnek leggyakrabban. Előbbit a Z generáció fele, utóbbit pedig 55 százaléka naponta többször is használja. A Facebook a 26 éven aluliak körében kicsit kevésbé népszerű, de háromnegyedük így is naponta belép. A YouTube inkább a Z és az Y generációk platformja.
Az X (korábbi nevén Twitter) a kevésbé elterjedt oldalak közé tartozik itthon, míg a Reddit, a BeReal és főleg a Snapchat a legfiatalabbak között azért népszerű (utóbbin a Z generáció tagjainak 37 százaléka legalább napi szinten küld üzenetet). A Teams pedig sokaknak munkaeszköz, de az Y és Z generáció használja inkább, mint az X generáció (45-65 évesek).
Így írunk mi
A chateléssel töltött idő a kor előrehaladtával egyre rövidül, vagyis minél fiatalabb valaki, annál többet messengerezik. De az is igaz, hogy még az 56 év fölöttiek 56 százaléka is naponta többször használja az alkalmazást. A Viber és a Whatsapp esetén is hasonló a helyzet: bár az Y és az X generáció is sűrűn lép fel ezekre a platformokra, utóbbiak lehet, hogy egyáltalán nem is használják ezeket. A Gmail, az Outlook és az irodai levelezőprogramok sem mentek ki a divatból, de ezekkel inkább az Y és az X generáció küld leveleket.
Ki fordít a legtöbb időt e-mailekre?
Az Y generációsok, vagyis a 26-45 évesek töltik a legtöbb időt munka- és magáncélú e-mailezéssel, és ők chatelnek a legtöbbet munkaügyben, magáncélból viszont már a Z generáció tagjai (minden második fiatal legalább napi 2-3 órát).
Generációnként tehát eltérő mértékben vagyunk jelen a digitális térben, de még így is rengeteg időt töltünk ott. Érdemes ezt olyan internetkapcsolattal megtenni, ami minden tekintetben a mi igényeinket szolgálja. Ha Ön is szeretné megtalálni a lehető legideálisabbat, keressen minket bármikor – állunk rendelkezésére!
Legutóbbi hozzászólások